
Ceny transferowe- zasady sporządzania w 2020 roku ( 6 godzin)
Szkolenie uwzględnia wydane przez Ministerstwo Finansów interpretacje ogólne i pokazuje ich zastosowanie w tworzonych dokumentacjach.
Adresaci: główni księgowi, dyrektorzy finansowi, pracownicy biur rachunkowych, specjaliści ds. księgowości
Cel: zapoznanie się z nowymi zasadami sporządzania dokumentacji cen transferowych, przekazanie informacji o elementach niezbędnych dokumentacji i przykładach jej tworzenia
Korzyści: uzyskanie wiedzy na temat właściwego przygotowania dokumentacji cen transferowych i analizy benchmarkingowej przez podatników, nabycie umiejętności wypełniania TP-R
Od 9-10:30
1.Zasady konstruowania dokumentacji podatkowej lokalnej – tzw. „ local file”
- opis transakcji - rodzaj, przedmiot transakcji,
- dane finansowe, określenie wartości transakcji dla potrzeb dokumentacji,
- opis przebiegu transakcji a analiza funkcjonalna i profil funkcjonalny podatnika,
- analiza danych porównawczych,
- opis podatnika, przedstawienie stron transakcji w dokumentacji,
- przedstawienie otoczenia konkurencyjnego podatnika,
- rola strategii gospodarczej w dokumentacji podatkowej,
- wymagane dokumenty i załączniki,
od 10:45-12:15
2.Zasady konstruowania dokumentacji podatkowej grupowej – tzw. „master file”
- jednostki w grupie zobowiązane do sporządzenia/posiadania dokumentacji grupowej,
- dokumentacje grupowe w spółkach osobowych,
- wskazanie podmiotu, który sporządził dokumentację grupową,
- elementy dokumentacji grupowej na przykładach:
- informacje o grupie podmiotów powiązanych, w skład której wchodzi podatnik,
- struktura organizacyjna grupy podmiotów powiązanych – zakres i sposób prezentacji,
- polityka cen transakcyjnych w dokumentacji grupowej i jako narzędzie zarządzania cenami wewnątrz grupy kapitałowej,
- opis działalności prowadzonej przez grupę - sposób przedstawienie podmiotu i zakres działalności całej grupy i zmian funkcjonalnych,
- istotne wartości niematerialne – identyfikacja i sposób prezentacji, strategia zarządzania wartościami niematerialnymi w grupie,
- opis sytuacji finansowej pomiędzy podmiotami tworzącymi grupę,
od 12:30-14:15
- Kontrola i weryfikacja dokumentacji oraz cen rynkowych, obowiązki
- informacje o cenach transferowych w deklaracjach podatkowych: TP-R, CIT-8;
- oświadczenie o sporządzeniu dokumentacji i stosowaniu cen rynkowych;
- wnioski z dotychczasowych postępowań kontrolnych w zakresie cen transferowych – tendencje, statystyki;
- aktualne oraz planowane działania administracji skarbowej w zakresie weryfikacji cen transferowych – stosowane procedury, narzędzia, identyfikacja podatników do kontroli;
- przypadki szczególnie narażone na kontrole w zakresie cen transferowych;
- przebieg postępowania kontrolnego, możliwość uzupełniania dokumentacji, wykorzystania innych dowodów i materiałów;
- sankcje za uchybienia w zakresie cen transferowych.
Termin |
15.06.2020 |
Cena |
399 zł netto + VAT |
Prowadząca : Małgorzata Rzeszutek
dr Małgorzata Rzeszutek- Doradca podatkowy, właściciel kancelarii podatkowej, absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu , doktor z zakresu cen transferowych, specjalista w prawie podatkowym i dziedzinach pokrewnych. Wiedza i doświadczenie to ponad 10-letnia praktyka w spółkach audytorskich, praca dydaktyczna w szkołach wyższych oraz przeprowadzanie nadzorów i audytów podatkowych w spółkach podlegających badaniu sprawozdań finansowych. Autorka publikacji w zakresie podatku dochodowego i VAT jak i materiałów na kursy dla administracji podatkowej organizowanej przez Ministerstwo Finansów. Na rynku szkoleniowym specjalizuje się w szczególności : w podatku VAT oraz w podatkach dochodowych, dokumentacji cen transferowych, podatkowym prawie międzynarodowym.
Cena obejmuje:
- uczestnictwo w szkoleniu
• materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej (prezentacje PPT, pliki PDF, DOC, Excel)
• certyfikat ukończenia szkolenia w wersji elektronicznej (PDF)
Płatności:
- Prosimy realizować po otrzymaniu zaproszenia i faktury.
Harmonogram:
- 8.30-9.00 rejestracja oraz logowanie do systemu
• 9.00-10.30 szkolenie
• 10.30-11.00 przerwa
• 11.00-12.30 szkolenie
• 12.30-13.00 przerwa
• 13.00-14.30 szkolenie
Zapewniamy:
- 6 godz. lekcyjnych szkolenia
• szkolenie w czasie rzeczywistym
• bezpośredni kontakt z wykładowcą- wizualny, dźwiękowy, korespondencyjny (czat)
• możliwość uczestnictwa za pośrednictwem komputera, laptopa, smartfonu
• interakcję z ekspertem oraz innymi uczestnikami szkolenia
• zadawanie pytań w czasie rzeczywistym
Wymagania:
- posiadanie komputera, laptopa lub smartfonu z głośnikiem i mikrofonem(jeżeli chcesz zadawać pytania głosowo)
• dostęp do internetu, przeglądarka Mozilla Firefox, Opera lub Google Chrome
• celem uzyskania jak najlepszej jakości prosimy zaktualizować przeglądarki do najnowszych wersji
Zapisy drogą elektroniczną i telefoniczną:
Izba Gospodarcza „Śląsk”
ul. Wrocławska 133, 45-837 Opole
mail: info@igsilesia.pl
tel.: +48 77 453 84 83/ +48 77 453 84 83
www.igsilesia.pl