
Celem szkolenia jest dostarczenie wiedzy teoretycznej jak i praktycznej bardzo dobrej jakości obsługi klienta oraz podniesienia jej efektywności, które to pozwolą na zdobycie przewagi konkurencyjnej nad innymi organizacjami, świadczącymi podobne usługi na rynku.
PROGRAM SZKOLENIA KELNERSKIEGO 3-DNIOWEGO
Organizacja restauracji:
- Od czego zależy sukces restauracji
- Początek dnia w restauracji
Organizacja pracy na stanowisku Kelner:
- Cechy profesjonalnego kelnera
- Zakazy dla kelnera
- Wyposażenie kelnera
Przygotowanie Sali restauracyjnej do obsługi Gości:
- Rozkładanie obrusu
- Serwety płócienne, flizelinowe i papierowe
- Zastawa stołowa, sztućce
Podstawowa znajomość obsługi:
- Zasada noszenia zastawy (taca i talerze)
- Prawidłowe nakrycie stołu
- Znaczenie ułożenia sztućców
- Kierunek obsługi kelnerskiej
- Protokół dyplomatyczny
- Kolejność obsługi Gości
- Rodzaje serwisów
Enologia – Wina:
- Co to jest wino i kim jest Sommelier
- Od czego zależy jakość wina, rodzaje winorośli, podstawowe szczepy
- Temperatura podawania, dobór wina do dań, jak podawać wino
- Dekantacja
- Jak podawać wina musujące: tradycyjne i Saberage ( un sabre)
- Serwis wina
Relacja:
- Obsługa Gościa „od wejścia”
- Rozmowa z Gośćmi
- Budowanie relacji z Gośćmi i ze współpracownikami
- Typologia Gości
- „Kontrakt” z najmłodszymi Gośćmi- Dzieci (wzbudzenie zaufania)
- Rozwiązywanie trudnych sytuacji
- Rozwiązywanie reklamacji
- Jak zarabiać więcej tipów
- Jak sprawiać, by Goście wracali dla nas-Kelnerów
- Techniki sprzedaży: napojów, dań, wina (sugestywna sprzedaż- opieką nad Gościem)
- Up-selling i cross-selling
EFEKTY SZKOLENIA
Uczestnicy szkolenia rozbudują wiedzę i umiejętności z zakresu profesjonalnej obsługi klienta indywidualnego oraz grupowego; dowiedzą się, w jaki sposób kelner może stać się mistrzem sprzedaży oferując inne produkty firmy i zwiększając tym samym jej dochody. Poznają sposoby na zrobienie niezapomnianego wrażenia na gościu. Ponadto, w trakcie zajęć praktycznych będą mieli okazję udoskonalić swoje umiejętności kelnerskie oraz techniki serwowania dań, napoi, w tym win.
TRENER – JAN JAKIMOWICZ
Kelner z Pasją…. z kilkunastoletnim doświadczeniem w Obsłudze Gościa w restauracji. Certyfikowany Trener w standardzie VCC. Założyciel Akademii Kelnerskiej: JAKIMOWICZ HoReCa Academy, która posiada Certyfikat AKADEMII EDUKACYJNEJ. Wykładowca w Szkołach Gastronomicznych w województwie opolskim, łódzkim, wielkopolskim, śląskim. Zdobywał doświadczenie nie tylko w Holandii, ale i w Polsce, kierując zespołami Kelnerów m.in. w restauracji przy Hotelu o standardzie 4**** , który jako jeden z dwóch na Opolszczyźnie został wyróżniony w przewodniku Gault & Millau 2018. Wielokrotnie wyróżniany w konkursach Kelnerskich. Laureat Plebiscytów: KELNER ROKU 2017, CZŁOWIEK ROKU w Kategorii Biznes- wyróżniony i nagrodzony za promowanie biznesu kelnerskiego oraz propagowanie zawodu kelnera wśród młodzieży. Wicemistrz Polski Kelnerów. Dwukrotny Juror podczas Mistrzostw Polski Młodych Kelnerów w Siedlcach w 2017 i 2018r roku, oraz Juror podczas eliminacji do Mistrzostw Polski Kelnerów Zawodowych. REKORDZISTA POLSKI w utrzymaniu jak największej ilości kieliszków do wina w jednej dłoni! „Raczkujący” Sommelier i fascynat Sztuki Kelnerskiej połączonej z elementami serwisu wina i wiedzy o enologii. Posiada wiele Certyfikatów potwierdzających Jego kompetencje. Ukończył Kurs Pedagogiczny, uprawniający Go do dzielenia się swoją wiedzą i ogromnym doświadczeniem z adeptami w Szkołach Gastronomicznych, ale również innych profili, których uczniowie chcą podnosić swoje kwalifikacje zawodowe.
Jego dewiza zawodowa to „Obsługuj Gości tak, jak chciałbyś być obsłużony”!!! , a Jego życiowym motto jest: „Największe bogactwo, to robienie tego, co kochasz” .
TERMIN: 19-21.11.2019
MIEJSCE: Hotel Słociak, ul. Księżycowa 2A, Opole
CENA: 1800 zł brutto/ osobę lub 360 zł brutto przy dofinansowaniu
WAŻNE! Jeżeli należą Państwo do sektora MSP i reprezentują Państwo którąś z poniższych branży:
- budowlana wraz z przemysłem mineralnym i usługami budowlanymi
- chemiczna
- drzewno-papiernicza, w tym przemysł meblarski
- maszynowa i elektromaszynowa
- metalowa i metalurgiczna
- paliwowo-energetyczna
- rolno-spożywcza
- transport i logistyka
- usługi medyczne i rehabilitacyjne
- usługi turystyczne (w tym, gastronomia i hotelarstwo)
mogą Państwo uzyskać dofinansowanie na poziomie 80% (przy ogólnym koszcie szkolenia 1800 zł/osobę, Państwa koszt to 360 zł/osobę). W związku z tym, 3-dniowe szkolenie z profesjonalnej obsługi gościa kosztuje Państwa 120 zł/ osobę za dzień szkoleniowy.
Pomagamy w przygotowaniu dokumentacji oraz rozliczeniu.
W razie zainteresowania uczestnictwem w szkoleniu bardzo proszę o informację w celu rezerwacji miejsca i przygotowania niezbędnej dokumentacji. W związku z tym, że są to szkolenia dofinansowane procedura trwa trochę dłużej.
KONTAKT – Izba Gospodarcza Śląsk, ul. Wrocławska 133, Opole
e-mail: k.sochal@igsilesia.pl lub tel. 886 269 681