Nowy JPK od lipca 2020 roku - zasady stosowania

Nowy JPK od lipca 2020 roku - zasady stosowania

 

 

Program szkolenia

 

I JPK_V7m i V7k jako informacja podatkowa - aspekty prawne i praktyczne

 

  1. Podstawa prawna przekazywania nowego JPK – wątpliwości prawne w wyjaśnieniach Ministerstwa Finansów:
  2. Terminy wdrożenia JPK przez podatników- zmiany w wyniku pandemii
  3. Czy składać korekty JPK oraz w jakim zakresie?
  4. Jak umocować osobę do podpisywania nowego JPK? Czy UPL-1 jest właściwe do umocowania do podpisywania JPK? – wyjaśnienie Ministerstwa Finansów.
  5. Zawartość struktury JPK_V7m i V7k :
  6. rodzaje pól struktury - pola obowiązkowe, opcjonalne oraz rodzaje pól danych,
  7. sposób ujęcia poszczególnych rodzajów sprzedaży i oznaczeń w strukturze w świetle wyjaśnień Ministerstwa Finansów:
  • sprzedaż na rzecz osób fizycznych i symbole RO,
  • sprzedaż na rzecz podatników VAT oraz podatników podatku od wartości dodanej,
  • faktury wystawiane do paragonów – zmiana stanowiska Ministerstwa Finansów zaprezentowanego w Broszurze Informacyjnej,
  • dokumenty wewnętrzne w strukturze JPK z symbolem WEW,
  • które dane można zaprezentować w sposób zagregowany, a w których przypadkach dane muszą być zaprezentowane na poziomie dokumentu?
  • sposób ujęcia w strukturze faktur z mechanizmem podzielonej płatności
  • oznaczenia w transakcjach z podmiotami powiązanymi m.in. spółkami i pracownikami
  • uszczegółowienie zasad prowadzenia ewidencji VAT od lipca 2020 r. – omówienie elementów ewidencji VAT po zmianach w przepisach.




  1. Walidacja i wykorzystanie struktur JPK przez Ministerstwo Finansów:
  • procedura walidacyjna Ministerstwa Finansów – jakie dane będą sprawdzane w strukturze JPK – walidacja krok po kroku,
  • jakie błędy spowodują, że podatnik będzie wzywany do korekty JPK i jakie aneksje są związane z brakiem korekty?
  • jak we własnym zakresie sprawdzić (walidować) utworzoną strukturę JPK?
  • walidowanie JPK we własnym zakresie przy użyciu aplikacji Ministerstwa Finansów,
  • tworzenie JPK we własnym zakresie przy użyciu aplikacji Ministerstwa Finansów.

 

  1. JPK i Centralny Rejestr Faktur jako narzędzie kontroli podatników:
  2. wykorzystanie JPK jako źródła informacji o podatnikach:
  • wykorzystanie JPK do weryfikacja zwrotów VAT,
  • inne ustalenia jakie mogą być dokonane przy użyciu JPK przez Ministerstwo Finansów,
  • wykorzystanie JPK do czynności egzekucyjnych.

 

II Odpowiedzialność wynikająca z Kodeksu karnego skarbowego w kontekście wysyłki nowego JPK przez pracowników

 

  1. Wina jako przesłanka odpowiedzialności karnej skarbowej 2. Jakie okoliczności wyłączają odpowiedzialność karną skarbową ? 3. Na czym polega społeczna szkodliwość czynu?

Termin

9.06.2020

Cena

399 zł netto + VAT

 

Prowadząca - Małgorzata Rzeszutek

dr Małgorzata Rzeszutek- Doradca podatkowy, właściciel kancelarii podatkowej, absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu  , doktor  z zakresu cen transferowych,  specjalista w prawie podatkowym i dziedzinach pokrewnych. Wiedza i doświadczenie to ponad 10-letnia praktyka w spółkach audytorskich, praca dydaktyczna w szkołach wyższych oraz przeprowadzanie nadzorów i audytów podatkowych w spółkach podlegających badaniu sprawozdań finansowych. Autorka publikacji w zakresie podatku dochodowego i VAT jak  i materiałów na kursy dla administracji podatkowej organizowanej przez Ministerstwo Finansów. Na rynku szkoleniowym specjalizuje się w szczególności : w podatku VAT oraz w podatkach dochodowych, dokumentacji cen transferowych, podatkowym prawie międzynarodowym.

 

 

Cena obejmuje:

  • uczestnictwo w szkoleniu
    • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej (prezentacje PPT, pliki PDF, DOC, Excel)
    • certyfikat ukończenia szkolenia w wersji elektronicznej (PDF)

Płatności:

  • Prosimy realizować po otrzymaniu zaproszenia i faktury.

 

Harmonogram:

  • 8.30-9.00 rejestracja oraz logowanie do systemu
    •   9.00-10.30 szkolenie
    • 10.30-11.00 przerwa
    • 11.00-12.30 szkolenie
    • 12.30-13.00 przerwa
    • 13.00-14.30 szkolenie

 

 

Zapewniamy:

  • 6 godz. lekcyjnych szkolenia
    • szkolenie w czasie rzeczywistym
    • bezpośredni kontakt z wykładowcą- wizualny, dźwiękowy, korespondencyjny (czat)
    • możliwość uczestnictwa za pośrednictwem komputera, laptopa, smartfonu
    • interakcję z ekspertem oraz innymi uczestnikami szkolenia
    • zadawanie pytań w czasie rzeczywistym

Wymagania:

  • posiadanie komputera, laptopa lub smartfonu z głośnikiem i mikrofonem(jeżeli chcesz zadawać pytania głosowo)
    • dostęp do internetu, przeglądarka Mozilla Firefox, Opera lub Google Chrome
    • celem uzyskania jak najlepszej jakości prosimy zaktualizować przeglądarki do najnowszych wersji

 

 

Zapisy drogą elektroniczną i telefoniczną:
Izba Gospodarcza „Śląsk”
ul. Wrocławska 133, 45-837 Opole

mail: info@igsilesia.pl
tel.: +48 77 453 84 83/ +48 77 453 84 83

www.igsilesia.pl

 

Wszystkie aktualności

Partnerzy