Ceny transferowe- zasady sporządzania w 2020 roku

Ceny transferowe- zasady sporządzania w 2020 roku ( 6 godzin)

Szkolenie uwzględnia wydane przez Ministerstwo Finansów interpretacje ogólne i pokazuje ich zastosowanie w tworzonych dokumentacjach.

Adresaci: główni księgowi, dyrektorzy finansowi, pracownicy biur rachunkowych, specjaliści ds. księgowości

Cel: zapoznanie się z nowymi zasadami sporządzania dokumentacji cen transferowych, przekazanie informacji o elementach niezbędnych dokumentacji i przykładach jej tworzenia

Korzyści: uzyskanie wiedzy na temat właściwego przygotowania dokumentacji cen transferowych i analizy benchmarkingowej przez podatników, nabycie umiejętności wypełniania TP-R

Od 9-10:30

1.Zasady konstruowania dokumentacji podatkowej lokalnej – tzw. „ local file”

  • opis transakcji - rodzaj, przedmiot transakcji,
  • dane finansowe, określenie wartości transakcji dla potrzeb dokumentacji,
  • opis przebiegu transakcji a analiza funkcjonalna i profil funkcjonalny podatnika,
  • analiza danych porównawczych,
  • opis podatnika, przedstawienie stron transakcji w dokumentacji,
  • przedstawienie otoczenia konkurencyjnego podatnika,
  • rola strategii gospodarczej w dokumentacji podatkowej,
  • wymagane dokumenty i załączniki,

od 10:45-12:15

2.Zasady konstruowania dokumentacji podatkowej grupowej – tzw. „master file”

  • jednostki w grupie zobowiązane do sporządzenia/posiadania dokumentacji grupowej,
  • dokumentacje grupowe w spółkach osobowych,
  • wskazanie podmiotu, który sporządził dokumentację grupową,
  • elementy dokumentacji grupowej na przykładach:
  • informacje o grupie podmiotów powiązanych, w skład której wchodzi podatnik,
  • struktura organizacyjna grupy podmiotów powiązanych – zakres i sposób prezentacji,
  • polityka cen transakcyjnych w dokumentacji grupowej i jako narzędzie zarządzania cenami wewnątrz grupy kapitałowej,
  • opis działalności prowadzonej przez grupę - sposób przedstawienie podmiotu i zakres działalności całej grupy i zmian funkcjonalnych,
  • istotne wartości niematerialne – identyfikacja i sposób prezentacji, strategia zarządzania wartościami niematerialnymi w grupie,
  • opis sytuacji finansowej pomiędzy podmiotami tworzącymi grupę,

od 12:30-14:15

  1. Kontrola i weryfikacja dokumentacji oraz cen rynkowych, obowiązki
  • informacje o cenach transferowych w deklaracjach podatkowych: TP-R, CIT-8;
  • oświadczenie o sporządzeniu dokumentacji i stosowaniu cen rynkowych;
  • wnioski z dotychczasowych postępowań kontrolnych w zakresie cen transferowych – tendencje, statystyki;
  • aktualne oraz planowane działania administracji skarbowej w zakresie weryfikacji cen transferowych – stosowane procedury, narzędzia, identyfikacja podatników do kontroli;
  • przypadki szczególnie narażone na kontrole w zakresie cen transferowych;
  • przebieg postępowania kontrolnego, możliwość uzupełniania dokumentacji, wykorzystania innych dowodów i materiałów;
  • sankcje za uchybienia w zakresie cen transferowych.

Termin

15.06.2020

Cena

399 zł netto + VAT

 

Prowadząca : Małgorzata Rzeszutek

dr Małgorzata Rzeszutek- Doradca podatkowy, właściciel kancelarii podatkowej, absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu  , doktor  z zakresu cen transferowych,  specjalista w prawie podatkowym i dziedzinach pokrewnych. Wiedza i doświadczenie to ponad 10-letnia praktyka w spółkach audytorskich, praca dydaktyczna w szkołach wyższych oraz przeprowadzanie nadzorów i audytów podatkowych w spółkach podlegających badaniu sprawozdań finansowych. Autorka publikacji w zakresie podatku dochodowego i VAT jak  i materiałów na kursy dla administracji podatkowej organizowanej przez Ministerstwo Finansów. Na rynku szkoleniowym specjalizuje się w szczególności : w podatku VAT oraz w podatkach dochodowych, dokumentacji cen transferowych, podatkowym prawie międzynarodowym.

Cena obejmuje:

  • uczestnictwo w szkoleniu
    • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej (prezentacje PPT, pliki PDF, DOC, Excel)
    • certyfikat ukończenia szkolenia w wersji elektronicznej (PDF)

Płatności:

  • Prosimy realizować po otrzymaniu zaproszenia i faktury.

Harmonogram:

  • 8.30-9.00 rejestracja oraz logowanie do systemu
    •   9.00-10.30 szkolenie
    • 10.30-11.00 przerwa
    • 11.00-12.30 szkolenie
    • 12.30-13.00 przerwa
    • 13.00-14.30 szkolenie

Zapewniamy:

  • 6 godz. lekcyjnych szkolenia
    • szkolenie w czasie rzeczywistym
    • bezpośredni kontakt z wykładowcą- wizualny, dźwiękowy, korespondencyjny (czat)
    • możliwość uczestnictwa za pośrednictwem komputera, laptopa, smartfonu
    • interakcję z ekspertem oraz innymi uczestnikami szkolenia
    • zadawanie pytań w czasie rzeczywistym

Wymagania:

  • posiadanie komputera, laptopa lub smartfonu z głośnikiem i mikrofonem(jeżeli chcesz zadawać pytania głosowo)
    • dostęp do internetu, przeglądarka Mozilla Firefox, Opera lub Google Chrome
    • celem uzyskania jak najlepszej jakości prosimy zaktualizować przeglądarki do najnowszych wersji

 

Zapisy drogą elektroniczną i telefoniczną:
Izba Gospodarcza „Śląsk”
ul. Wrocławska 133, 45-837 Opole

mail: info@igsilesia.pl
tel.: +48 77 453 84 83/ +48 77 453 84 83

www.igsilesia.pl

Wszystkie aktualności

Partnerzy