Szkolenie Profesjonalna Obsługa Gości

Celem szkolenia jest dostarczenie wiedzy teoretycznej jak i praktycznej bardzo dobrej jakości obsługi klienta oraz podniesienia jej efektywności, które to pozwolą na zdobycie przewagi konkurencyjnej nad innymi organizacjami, świadczącymi podobne usługi na rynku.  

 

 

PROGRAM SZKOLENIA KELNERSKIEGO 3-DNIOWEGO  

Organizacja restauracji:

  • Od czego zależy sukces restauracji
  • Początek dnia w restauracji

Organizacja pracy na stanowisku Kelner:

  • Cechy profesjonalnego kelnera
  • Zakazy dla kelnera
  • Wyposażenie kelnera

Przygotowanie Sali restauracyjnej do obsługi Gości:

  • Rozkładanie obrusu
  • Serwety płócienne, flizelinowe i papierowe
  • Zastawa stołowa, sztućce

Podstawowa znajomość obsługi:

  • Zasada noszenia zastawy (taca i talerze)
  • Prawidłowe nakrycie stołu
  • Znaczenie ułożenia sztućców
  • Kierunek obsługi kelnerskiej
  • Protokół dyplomatyczny
  • Kolejność obsługi Gości
  • Rodzaje serwisów

Enologia – Wina:

  • Co to jest wino i kim jest Sommelier
  • Od czego zależy jakość wina, rodzaje winorośli, podstawowe szczepy
  • Temperatura podawania, dobór wina do dań, jak podawać wino
  • Dekantacja
  • Jak podawać wina musujące: tradycyjne i Saberage ( un sabre)
  • Serwis wina

Relacja:

  • Obsługa Gościa „od wejścia”
  • Rozmowa z Gośćmi
  • Budowanie relacji z Gośćmi i ze współpracownikami
  • Typologia Gości
  • „Kontrakt” z najmłodszymi Gośćmi- Dzieci (wzbudzenie zaufania)
  • Rozwiązywanie trudnych sytuacji
  • Rozwiązywanie reklamacji
  • Jak zarabiać więcej tipów
  • Jak sprawiać, by Goście wracali dla nas-Kelnerów
  • Techniki sprzedaży: napojów, dań, wina (sugestywna sprzedaż- opieką nad Gościem)
  • Up-selling i cross-selling

EFEKTY SZKOLENIA

Uczestnicy szkolenia rozbudują wiedzę i umiejętności z zakresu profesjonalnej obsługi klienta indywidualnego oraz grupowego; dowiedzą się, w jaki sposób kelner może stać się mistrzem sprzedaży oferując inne produkty firmy i zwiększając tym samym jej dochody. Poznają sposoby na zrobienie niezapomnianego wrażenia na gościu. Ponadto, w trakcie zajęć praktycznych będą mieli okazję udoskonalić swoje umiejętności kelnerskie oraz techniki serwowania dań, napoi, w tym win.

TRENER – JAN JAKIMOWICZ

Kelner z Pasją…. z kilkunastoletnim doświadczeniem w Obsłudze Gościa w restauracji. Certyfikowany Trener w standardzie VCC. Założyciel Akademii Kelnerskiej: JAKIMOWICZ HoReCa Academy, która posiada Certyfikat AKADEMII EDUKACYJNEJ. Wykładowca w Szkołach Gastronomicznych w województwie opolskim, łódzkim, wielkopolskim, śląskim. Zdobywał doświadczenie nie tylko w Holandii, ale i w Polsce, kierując zespołami Kelnerów m.in. w restauracji przy Hotelu o standardzie 4**** , który jako jeden z dwóch na Opolszczyźnie został wyróżniony w przewodniku Gault & Millau 2018. Wielokrotnie wyróżniany w konkursach Kelnerskich. Laureat Plebiscytów: KELNER ROKU 2017, CZŁOWIEK ROKU w Kategorii Biznes- wyróżniony i nagrodzony za promowanie biznesu kelnerskiego oraz propagowanie zawodu kelnera wśród młodzieży. Wicemistrz Polski Kelnerów. Dwukrotny Juror podczas Mistrzostw Polski Młodych Kelnerów w Siedlcach w 2017 i 2018r roku, oraz Juror podczas eliminacji do Mistrzostw Polski Kelnerów Zawodowych. REKORDZISTA POLSKI w utrzymaniu jak największej ilości kieliszków do wina w jednej dłoni! „Raczkujący” Sommelier i fascynat Sztuki Kelnerskiej połączonej z elementami serwisu wina i wiedzy o enologii. Posiada wiele Certyfikatów potwierdzających Jego kompetencje. Ukończył Kurs Pedagogiczny, uprawniający Go do dzielenia się swoją wiedzą i ogromnym doświadczeniem z adeptami w Szkołach Gastronomicznych, ale również innych profili, których uczniowie chcą podnosić swoje kwalifikacje zawodowe.

Jego dewiza zawodowa to „Obsługuj Gości tak, jak chciałbyś być obsłużony”!!! , a Jego życiowym motto jest: „Największe bogactwo, to robienie tego, co kochasz” .

TERMIN: 19-21.11.2019

MIEJSCE: Hotel Słociak, ul. Księżycowa 2A, Opole

CENA: 1800 zł brutto/ osobę lub 360 zł brutto przy dofinansowaniu

WAŻNE! Jeżeli należą Państwo do sektora MSP i reprezentują Państwo którąś z poniższych branży:

  • budowlana wraz z przemysłem mineralnym i usługami budowlanymi
  • chemiczna
  • drzewno-papiernicza, w tym przemysł meblarski
  • maszynowa i elektromaszynowa
  • metalowa i metalurgiczna
  • paliwowo-energetyczna
  • rolno-spożywcza
  • transport i logistyka
  • usługi medyczne i rehabilitacyjne
  • usługi turystyczne (w tym, gastronomia i hotelarstwo)

mogą Państwo uzyskać dofinansowanie na poziomie 80% (przy ogólnym koszcie szkolenia 1800 zł/osobę, Państwa koszt to 360 zł/osobę). W związku z tym, 3-dniowe szkolenie z profesjonalnej obsługi gościa kosztuje Państwa 120 zł/ osobę za dzień szkoleniowy.

Pomagamy w przygotowaniu dokumentacji oraz rozliczeniu.

W razie zainteresowania uczestnictwem w szkoleniu bardzo proszę o informację w celu rezerwacji miejsca i przygotowania niezbędnej dokumentacji. W związku z tym, że są to szkolenia dofinansowane procedura trwa trochę dłużej.

KONTAKT – Izba Gospodarcza Śląsk, ul. Wrocławska 133, Opole

e-mail: k.sochal@igsilesia.pl lub tel. 886 269 681

Wszystkie aktualności

Partnerzy