Profesjonalna obsługa klientów z elementami sprzedaży 20-21.08.2019

Celem usługi szkoleniowej jest wzmocnienie kompetencji pracowników recepcji, restauracji, salonów piękności, klubów fitness, SPA, gabinetów medycznych,  punktów usługowych, w zakresie obsługi klientów z elementami sprzedaży. Pierwsze, bezpośrednie spotkanie z klientami odbywa się w recepcji hotelu, salonu fryzjerskiego, kosmetycznego, gabinetu medycznego, SPA lub przy wejściu do restauracji. To od pierwszego wrażenia, jakie odniesie potencjalny lub stały klient, zależy dalszy przebieg procesu sprzedaży. Niniejsze szkolenie, prowadzone w oparciu o proces grupowy, pozwala nabyć kompetencje miękkie, pozwalające skutecznie i efektywnie pozyskiwać i obsługiwać klienta. Szkolenie obejmuje dwa kluczowe elementy: rozwój umiejętności handlowych i sprzedażowych oraz poprawienie obsługi klienta, budowania kontaktu z klientami i współpracownikami, ze szczególnym uwzględnieniem barier komunikacyjnych, z zastosowaniem technik negocjacji i treningu asertywności. Uczestniczy szkolenia nauczą się skutecznych technik komunikacyjnych, pozwalających radzić sobie w każdej sytuacji zawodowej i z każdym klientem.

 

Uczestnicy szkolenia nabędą umiejętności praktyczne w zakresie profesjonalnej obsługi klienta wraz elementami sprzedaży dotychczasowej i nowej oferty firmy. Po ukończeniu szkolenia pracownicy będą mogli natychmiast wdrożyć zdobyte umiejętności w kwestii wizerunku
i tworzenia odpowiedniej atmosfery i wiarygodności w pracy z klientem. Prezentowane techniki sprzedaży i sposoby utrzymania dobrych kontaktów z klientem pozwolą na zwiększenie wiarygodności firmy, zwiększenia sprzedaży towarów i usług, wzmocnienie procesu budowania marki i wizerunku organizacji.

Program szkolenia: I dzień (6 godzin zegarowych)

 

  1. Budowane profesjonalnego wizerunku biznesowego:

- pierwsze wrażenie - autoprezentacja,

- wizaż biznesowy,

- mowa ciała

- powitanie klienta,

- tworzenie pozytywnej atmosfery podczas rozmowy z klientem.

 

  1. Budowanie wiarygodności w relacjach z klientem.

      Prezentacja pozytywów naszej oferty – jak to robić, żeby zainteresować a nie „zamęczyć”

      klienta.

 

  1. Techniki sprzedaży:

- postępowanie z klientem,

- angażowanie klientów do wypowiedzi,

- sztuka zadawania odpowiednich pytań diagnoza sytuacji klienta,

- aktywne słuchanie,

- dostosowanie oferty do potrzeb klienta,

- zamiana obiekcji klienta w zaletę,

- sztuka wyciszania obaw klienta,

- sztuka przyjaznego przybliżania klienta do ostatecznej decyzji o zakupie.

- techniki obrony przed pierwszym atakiem na cenę,

- techniki obrony na żądanie obniżenia ceny,

- postępowanie podczas targowania,

- niewerbalne sygnały gotowości klienta do współpracy,

- werbalne sygnały gotowości do współpracy,

-dobór słów przyciągających uwagę klienta i uzasadniających opłacalność zakupów –   

  wykorzystanie metafor, język korzyści,

- reagowanie na odmowę i niechęć ze strony klienta.

 

II  dzień (6  godzin zegarowych)

 

  1. Współpraca z trudnym klientem:

 

    - psychologiczne aspekty relacji z trudnym klientem i współpracownikiem,

    - źródła i mechanizmy zachowań klientów i współpracowników przejawiających tendencje

      agresywne, roszczeniowe i inne,

    - rozwój zachowania agresywnego,

    - osobowość,

    - analiza własnych trudności w relacji z trudnym klientem i agresywnym.

 

  1. Budowanie zasobów osobowych do efektywnego radzenia sobie w trudnych kontaktach z klientami:

     - sposoby reagowania na zachowania klientów,

     - reakcja na obiekcje,

     - zastrzeżenia, reagowanie na oceny krytyczne. Obrona przed atakiem osobowym i krytyką,

     - techniki radzenia sobie z trudnymi pytaniami.

 

  1. Efektywna komunikacja marketingowo-sprzedażowa:

      - język korzyści,

      - zasady negocjacji nastawionych na współpracę,

      - sztuka zbliżania stanowisk, docierania do potrzeb klienta i budowania zrozumienia.

 

 

 

  1. Utrzymanie dobrych relacji z klientem,

- dbałość o klienta, uważność w wychwytywaniu potrzeb klientów i dostosowanie do aktualnej oferty.

 

Trenerzy

  1. dr Ewa Kosowska-Korniak - dr prawa, specjalista ds. public relations, dziennikarka, wykładowcę akademickiego – WSB we Wrocławiu Wydział Ekonomiczny w Opolu. Trener warsztatu umiejętności psychospołecznych z rekomendacją trenerską
    I stopnia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Dyrektor Centrum Arbitrażu i Mediacji przy Opolskiej Izbie Gospodarczej. Trener mediacji VCC. Posiada bogate doświadczenie trenerskie – udokumentowanych ponad 2000 godzin szkoleniowych dla przedsiębiorców, sędziów, kuratorów sądowych, prokuratorów, radców prawnych, polityków, urzędników nauczycieli, i mediatorów sądowych, kadry kierowniczej ZUS, uczniów i studentów. Przez 12 lat pracowała w charakterze rzecznika prasowego w Sądzie Okręgowym w Opolu na stanowisku specjalisty ds. PR., występując w licznych ogólnopolskich programach telewizyjnych, w tym programach na żywo.” Specjalizuje się w warsztatach kompetencji miękkich, umiejętnie łącząc techniki warsztatowe z wiedzą prawniczą, doświadczeniem dziennikarskim oraz praktyką w sferze public relations. Jej mocnym atutem są szkolenia kompetencji medialnych: autoprezentacja i wystąpienia publiczne, budowanie media relations, praca z kamerą, komunikacja w sytuacjach kryzysowych, rozwiązywanie konfliktów, dyplomacja w komunikacji - stanowiące autorskie połączenie doświadczenia dziennikarskiego
    i piarowskiego z wiedzą prawniczą oraz umiejętnością rozwiązywania konfliktów i prowadzenia mediacji.
  2. Barbara Świerbińska – praktyk w działach handlowych od ponad dwóch dekad. Swoją przygodę z pozyskiwaniem klientów różnych branż rozpoczęła od pracy w ogólnopolskim dzienniku Super Express. Po kilku latach została współtwórcą nowo tworzącego się działu handlowego Nowej Trybuny Opolskiej.W nim ponad 15 lat była filarem i osobą odpowiedzialną za obsługę klientów kluczowych. Równolegle prowadząc własną działalność gospodarczą, wprowadziła na rynek wiele nowoczesnych produktów, m.in. urządzenie do rollmasażu Rollmaster oraz hit ostatnich lat ruchomą ściankę wspinaczkową. Pełniła również funkcję dyrektora ds. marketingu
    i sprzedaży w ogólnopolskim miesięczniku kosmetyki profesjonalnej Cabines. Sama o sobie mówi „Kocham ten job”.

Termin szkolenia: 20-21 sierpnia 2019

 

Miejsce szkolenia: Centrum Kongresowo Wystawiennicze w Opolu, ul. Wrocławska 158

 

Koszt: 500 zł brutto / osobę

 

UWAGA! Dla firm z  sektora MSP oraz jednej z poniższych  branż  jest możliwość  uzyskania dofinansowanie na niniejsze szkolenie:

  • budowlana wraz z przemysłem mineralnym i usługami budowlanymi
  • chemiczna
  • drzewno-papiernicza, w tym przemysł meblarski
  • maszynowa i elektromaszynowa
  • metalowa i metalurgiczna
  • paliwowo-energetyczna
  • rolno-spożywcza
  • transport i logistyka
  • usługi medyczne i rehabilitacyjne
  • usługi turystyczne

 

Kontakt: tel. 77 453 84 84 lub e-mail: szkolenia@igsilesia.pl lub k.sochal@igsilesia.pl

Wszystkie aktualności

Partnerzy